FAQ huisdierbenodigdheden en diervoeding online kopen

Producten en kwaliteitsgarantie

Diervoeding online kopen, is dat wel veilig?

Bij Animal Supplies verdelen we enkel diervoeders van bekende topmerken die hun kwaliteit en productveiligheid ruimschoots bewezen hebben. Voedingsproducten worden in onze voorraad ook steeds koel en droog bewaard zonder direct zonlicht om optimale productveiligheid en houdbaarheid te garanderen. Zoals het hoort.
Uiteraard ken jij je huisdier het best en verifieer je steeds de ingrediëntenlijst op de verpakking. Zo voorkom je onbedoelde bijwerkingen of allergische reacties. Bij twijfel informeer je best bij je dierenarts welke voedingsproducten wel of niet geschikt zijn voor jouw dieren.
Wil je meer weten over de ingrediënten of allergenen voor je jouw diervoeding online bestelt? Neem gerust even contact met ons op zodat we deze belangrijke informatie snel en correct aan je bezorgen.

Ik zoek een specifiek product dat niet in jullie assortiment voorkomt

Vertel ons gerust wat meer over het gewenste product. We informeren met plezier bij onze fabrikanten en leveranciers of zij dit specifieke artikel ook verdelen. Wie weet voegen we jouw favoriet binnenkort zelfs aan ons standaard assortiment toe.

Leveringen en retours

Hoe, waar en hoe snel leveren jullie?

Als je huisdierbenodigdheden of diervoeding online bestelt, verwerken we je order doorgaans nog dezelfde dag of hooguit de eerstvolgende werkdag. Je ontvangt ook steeds een officiële orderbevestiging via e-mail.
Je bestelling ligt vervolgens de eerstvolgende werkdag klaar (indien voorradig) voor afhaling in onze fysieke dierenwinkel in Kanegem (bij Tielt in West-Vlaanderen). Tenzij je thuislevering verkiest via bpost. In dat geval levert bpost je bestelling doorgaans al binnen de 2 werkdagen (indien voorradig) in België. Voor leveringen in Nederland of Frankrijk houd je best rekening met 3 à 4 werkdagen (indien voorradig) levertermijn na bestelling.

Welke verzendopties zijn er en wat als ik niet thuis ben?

Bij Animal Supplies vertrouwen we al onze pakketzendingen aan de goede zorgen van bpost toe. Dat doen we volledig automatisch via een rechtstreekse koppeling tussen onze dierenwinkel webshop en de bpost pakketsoftware. Bewust, want die slimme connectie levert volgende voordelen op:

  • Onze webshop rekent de exacte verzendkosten bij bpost voor jouw order uit. Jij betaalt zo geen cent meer dan nodig.
  • Je hebt keuze uit verschillende verzendopties: extra voordelige levering in een bpost afhaalpunt of pakjesautomaat in je buurt of thuislevering op een adres naar keuze.
  • Via bpost Track & Trace of de My Bpost app volg je de reisweg van je pakketje op de voet. Ook als je niet thuis bent om je pakketje in ontvangst te nemen, kan je via deze tool alternatieve leveringsvoorkeuren doorgeven.
  • Thuisleveringen zijn mogelijk in België, Nederland en Frankrijk.

Heb je je huisdierartikelen of diervoeding dringend nodig of wil je verzendkosten uitsparen, dan kan je webshop bestellingen ook gratis komen afhalen bij Animal Supplies in Tielt. Dat kan tijdens onze openingsuren of na afspraak.

De standaard verzendkosten:
Binnen België:

  • Bij afhaling in de winkel zijn er geen verzendkosten
  • 7,50€ tot 25 kg als je het pakket naar een bpost punt laat verzenden
  • 9,00€ als je het aan huis geleverd wil hebben

Nederland:

  • Bij afhaling in de winkel zijn er geen verzendkosten
  • 11,00€ tot 25 kg
  • Indien gelegen op een eiland wordt er nog “eiland taks” aangerekend na bestelling. Deze kan opgevraagd worden voor men besteld.

Frankrijk:

  • Bij afhaling in de winkel zijn er geen verzendkosten
  • 23,00€ tot 25 kg
  • Indien gelegen op een eiland wordt er nog “eiland taks” aangerekend na bestelling. Deze kan opgevraagd worden voor men besteld.

Verkeerd besteld of omruilen?

De Belgische wetgeving voorziet een herroepingsrecht voor verkopen of afstand en online aankopen. Daardoor heb je 14 dagen de tijd om alsnog van je aankoop af te zien. Ook bij Animal Supplies mag je goederen binnen de twee weken zonder bijkomende kosten en zonder opgave van reden goederen retourneren. Jij betaalt enkel de verzendkosten om de goederen naar Tielt op te sturen.
Opgelet:

  • Omwille van hygiënische en veiligheidsredenen worden enkel ongebruikte goederen, in de originele verpakking, zonder beschadigingen of gebruikssporen aanvaard. Bij twijfel zullen we de retour in kwestie automatisch weigeren om de veiligheid van iedere klant en diens huisdieren te garanderen.
  • Verwittig ons steeds wanneer je een retourzending verstuurt zodat we de goede ontvangst ervan kunnen opvolgen. Op deze manier weten we ook wie te contacteren om het aankoopbedrag terug te storten.

Voldoet je zending aan onze retourvoorwaarden, dan storten wij het aankoopbedrag onmiddellijk terug op je rekening. Of heb je liever een kortingcode die je bij je eerstvolgende bestelling kan verzilveren?

Betalingen, kortingen en facturatie

Hoe veilig is online betalen?

Met gevoelige persoonsgegevens en online betalingen nemen we geen enkel risico. Daarom worden online betalingen in onze webshop verwerkt door professioneel Payment Solutions Provider Mollie.
Alle betaalgegevens worden integraal en uitsluitend door Mollie en je eigen bank verwerkt, zonder onze tussenkomst. Daarom zie je achteraf op je bankverrichting de naam “Mollie” i.p.v. “Animal Supplies” verschijnen.
Via Mollie bieden we in onze online dierenwinkel volgende betaalmogelijkheden aan:

  • Maestro bancontact (via je eigen bankapplicatie en/of QR-code scannen)
  • Credit card (bv. ViSA of Mastercard)
  • PayPal
  • Overschrijving na ontvangst factuur (mits goedkeuring door Animal Supplies)

Kan ik een factuur krijgen?

Natuurlijk kan dat. Bij je online bestelling kan je zelf je facturatiegegevens en een eventueel afwijkende leveradres invoeren. De factuur van je bestelling ontvang je via e-mail.

Zijn er kortingen mogelijk?

Ontvangen korting codes kan je bij de afronding van je online bestelling invoeren in het COUPON CODE veld. De korting wordt vervolgens automatisch toegepast. Korting codes kan je op verschillende manieren verkrijgen. Bijvoorbeeld omdat je je hebt geabonneerd op onze nieuwsbrief, als bedankje voor je klantgetrouwheid of omdat je ons team aangenaam verrast hebt met een fijne Google Review
Voor je huisdierartikelen of diervoeding online bestelt, wil je ook onze PROMOTIES pagina nog even bekijken, want daar publiceren we regelmatig nieuwe aanbiedingen. Zo heb je nog meer huisdierplezier voor hetzelfde geld.
Wil je bepaalde artikelen in grote aantallen bestellen? Neem dan aub eerst contact met ons op. We bekijken graag of volumekortingen mogelijk zijn voor jouw bestelling zodat je niet meer betaalt dan nodig.

Overige vragen

Wachtwoord vergeten of technisch probleem?

Lukt het niet om via de functie WACHTWOORD VERGETEN een nieuw wachtwoord aan te maken of ondervind je ander technisch probleem? Neem dan aub even contact met ons op zodat we het probleem samen kunnen bekijken, oplossen én voorkomen in de toekomst.

Professioneel samenwerken?

Heb je een te gek product voor huisdieren ontwikkeld dat een plekje verdient in de Animal Supplies webshop? Heb je een tof samenwerkingsvoorstel in gedachten voor je vereniging? Of wil je grote aantallen aankopen voor je bedrijf? We zijn erg benieuwd naar je plannen en maken graag met je kennis. Bezorg je ons aub je contactgegevens zodat we persoonlijk kunnen kennismaken?

Een andere vraag?

Het antwoord op jouw specifieke vraag nog niet gevonden? Laat het ons aub zeker weten. Zo kunnen we jouw vraag persoonlijk beantwoorden én deze pagina aanvullen voor andere dierenvrienden.